zaterdag beslissen

Mijn achillespees, mijn leven, het loopt mooi door elkaar.
Vanmiddag 45 minuten babbel babbel lopen met collega-loper, bijna geen pijn. En caroline maar blijven babbelen en ik maar blijven lopen.
Zou ik het dan toch kunnen?

Ik heb beslist zaterdagavond te beslissen. Ik ben eigenlijk een makkelijke beslisser. Ik beslis zonder verpinken over vakanties, kalenderplanning en zelfs grote aankopen of nieuwe uitdagingen.

Maar als het over de échte dingen des levens gaat, moet je stilstaan en luisteren...
Luisteren, naar iedereen rondom je maar vooral naar jezelf. Maar ikzelf heb nog niet genoeg gevoeld, om mezelf te voelen. Want hoe voel je jezelf als je vanalles voelt en niet weet wat het is dat je écht voelt.
Want ik voel pijn. Maar wat betekent die pijn? En hoe meet je dat? 

Wat ik ook beslis, het moet goed voelen. En dat zal ook zo zijn.
Dus als ik beslis om niet te starten, zal ik de ziel uit mijn lijf schreeuwen! Ik heb een supporter-reputatie hoog te houden. En ik beloof mezelf de tijd te geven om te herstellen, zowel fysiek als mentaal, om dan een nieuw doel te kiezen.

En als ik beslis te starten, moet ik de vrijheid kunnen voelen om er gewoon uit te stappen en met geheven hoofd zeggen: "ik heb het geprobeerd. En deze keer is het niet gelukt."

Huilen doen we toch, wat ik ook beslis. Van blijdschap, van ontroering, van fierheid, van verdriet.
Want marathons, manneke manneke, dat is the time of your life.
Doodgaan en terug geboren worden.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Surrender, overgave... een gave

Vaseline: mijn beste vriend in tijden van...

the art of jogging - luisteren naar je hart