Yam thai

Het werd hoog tijd dat ik mijn revieuws over thais restaurants ernstig begin te nemen.
En ik begin meteen met een topper van formaat: http://www.yamthai.be/

Gisteren heen geweest met Linde, ook aan het klaarstomen voor Berlijn en een thai-lover die houdt van eten (kaasfondue is eveneens een gemeenschappelijke lover).
Goed eten zit in onze families, of beter, in onze vaders. Gelukkig maar, want niets is zieliger om zelf ongelooflijk graag te eten en dan samen te zitten met iemand die dat niet doet en slechts 1 (!) gerechtje neemt.

De Yam thai is heel erg gezellig gelegen, in de 'hippe' buurt van Antwerpen. Niet dat dat ertoe doet, ik eet overal graag thais, maar kom, het is een pluspuntje.
Mijn aperitiefje, Mai thai, was een schot in de roos. Niet te zoet (zoals vele mai thais wel eens kunnen zijn) maar lekker fris met munt. De ingrediënten ken ik niet maar hij neigt naar de mochito-familie.
Om op te warmen: finger food. 4 stuks. Klassieke vegi spring rolls, viskoekjes, beef op thaise wijze en nog een klassieker: kipsaté met pindasaus. Dik in orde, vooral ook de beef met een lekker pikant sausje. Alle fingerfoods werden overigens geserveerd met hun typische sausje.

als hoofdgerecht 2 laabs: 1 met kip en 1 met eend en de eend met rode curry die ons als suggestie werd aanbevolgen. De meeste laabs zijn wat pikanter en dat miste ik wel, maar ze waren verder overheerlijk. De eend in rode curry met thaise basilicumblaadjes en thaise groentjes was duidelijk mijn favoriet: heerlijk romige kokossaus, die tegelijkertijd fris en pikant was.

De dame die ons bediende was vriendelijk en hield duidelijk ook van de thaise keuken. De kaart is zeer a-typisch voor een thais restaurant. In plaats van eindeloos veel nummertjes van gerechten was er een relatief (in vergelijking met) kleine kaart. Dat boezemt altijd vertrouwen in :-)

Ik ben een groot fan, al van het begin. De avond had al een bijzondere vibe, waarbij het thais eten alleen maar bijdroeg tot de gekte in onze hoofden.
Hier kom ik met zeer veel graagte terug, met zoveel mogelijk vrienden die heel graag eten.


Reacties

  1. Ai, ai ai...Thai!! En dan nog wel op het Antwerpse Zuid. Bedankt voor de tip Tineke. En daarna nen Duvel in den Hopper. Hopper de Plop...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afhankelijk van pikante-graad een duveltje meer of minder? Aiai, den thai is den duvel...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Surrender, overgave... een gave

Vaseline: mijn beste vriend in tijden van...

the art of jogging - luisteren naar je hart