the bigger picture





Dit is 'em dan, the bigger picture...


The bigger picture van mijn volgende marathon. Waar ik in geloof, zoveel is zeker, ware het niet van een venijnige pijn in mijn bil en hamstrings. Maar zoals reeds eerder gezegd, kwetsuren, van welke aard dan ook, zijn er om uit te zoeken waar ze vandaan komen en aan te pakken...
Ik zou kunnen verder doen aan hetzelfde stramien, en steeds weer diezelfde pijn ervaren. Maar dat zal me niet brengen waar ik wil zijn: aan de start van mijn marathon.


Na maanden kiné beslisten Saskia (mijn kinesist van dienst) en ik om toch even een check-up te doen bij een sportarts. Een sportarts, die naast lopers ook voetballers behandelt. Little did I know dat mijn nieuwe hulpverlener van dienst ook de voetballers van Sporting Lokeren begeleidt. Of dit een goed teken is, weet ik niet, maar ik kan je wel 1 ding zeggen: Kris is de enige, enige, enige arts die zich stipt aan zijn afspraken houdt.  En iedereen die mij een beetje kent weet dat ik dat ten zeerste waardeer. Ik heb het dan ook niet nagelaten hem hiervoor te bedanken.

Anyway, het is niet dat hij bewust op zoek was naar de oorzaak van mijn kwetsuur maar al pratend over mijn sportverleden vielen vele puzzelstukjes in elkaar. Mijn beenspieren (en heup en bekken) aan de rechterkant zijn minder ontwikkeld dan aan de linkerkant. En de oorzaak diende zich aan in mijn verhalen over mijn liefde voor het hordenlopen. Een onevenwicht welke is gecreëerd in mijn tienerjaren, waarin ik met veel plezier (en menig blauwe plekken op mijn knieën) de horden te lijf ging. Dat onevenwicht is nooit helemaal weggegaan. En zolang je niet voldoende aandacht geeft aan die zwakkere kant, blijft het onevenwicht bestaan.

Dus gaan we nog even een krachtmeting doen (letterlijk) en dit euvel aanpakken. Met oefenen, geduld en veel liefde.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Surrender, overgave... een gave

Ze wandelt met haar dochter

Pedagogisch onverantwoord