Marathonplan voor beginners


Dus. Een marathon.

Eens mijn hoofd maar vooral hart erop gezet is het plan gemaakt. 
Het zal even sparen worden. Maar het ligt binnen mijn budgettair bereik...

Maar elke marathon begint met 5 km. 

Na een kwestuur begin je opnieuw met het begin. 

En het begin is 5 km lopen binnen een redelijke tijd. Redelijk, in Vanhaecke-termen 
Want ik mag mijn reputatie van trage loper nu ook weer niet op spel zetten.

Bovendien moet ik alert zijn voor mijn oude kwetsuur. Ze moet verzorgd worden, getraind en naar geluisterd worden. Dus zit ik dagelijks op mijn matje te 'planken'. Jawel. 1 van mijn favoriete onderdelen van de trainingen. Ik kijk er iedere dag met plezier naar uit! 

Die 5 km dus. Dat zijn geen 5 km. Maar een schakeltje op weg naar dat doel. Klein, maar hij maakt verbinding met een marathon. Zoals de tien mijl die ik wil lopen. En een pannekoekenloop. En een halve tussendoor in de herfst. En (laat ons hopen) ook een paar trailruns om mijn hartje op te halen. 











Reacties

Populaire posts van deze blog

Surrender, overgave... een gave

Ze wandelt met haar dochter

Pedagogisch onverantwoord