the body/beast

Even adem ingehouden.

Zo gaat dat, als het leven je een draai geeft.
Maar dan ook weer uitademen.

Soms komt alles op 1 of andere manier op het juiste moment samen, voor mijn lijf dan toch.
De tijd was rijp: voor een nieuwe leven en een nieuw lijf.
Een nieuwe manier van leven die ook perfect bij me past.

Wie mij nu al een tijdje kent, weet dat ik al menigmaal geprobeerd heb mijn knappe, edoch uitdijnenende, billen in toom te houden. Maar ik heb gemerkt dat brood, pasta, rijst, patatjes en bijhordende insulineschommelingen, heel veel invloed hebben op mijn vetopslag. Soit, lang verhaal kort, sinds kort ben ik behoorlijk tevreden met mijn nieuwe ik en hoop ik het nog meer te zijn binnen enkele maanden

Daarom: aan iedereen die heel graag eet en heel graag veel eet: lees "the four hour body" van timothy ferriss en doe wat erin staat. Geloof me, het werkt zo gemakkelijk dat ik kwaad ben op mezelf dat ik het niet eerder deed. Of ik was nog nooit de man tegengekomen om het finale duwtje te geven. En eens aangetikt, ben ik niet meer te houden...

Alles op zijn tijd, met een minimum aan inspanning het maximum eruit halen. Daarom ook is krachttraining essentieel. En ZEKER voor vrouwen. Juist vooral voor vrouwen. Omdat spieropbouw heel goed is tegen ostheoporose en je krachtig maakt.

En voor al degenen die zeggen dat ze "geen tijd" hebben om naar de fitness te gaan, of (zoals ook ik) "kinderen hebben 's avonds" is er altijd het 15 minuten durende Melissake. Kort, krachtig, en je zal zweten. 15 fucking minutes! 1 keer per week! Hoe simpel kan het niet zijn?
Voor wie geen zin heeft om het boek te lezen: mail me, bel me, schrijf me, whatever, ik ben (so they say) een goede motivator en zal het je haarfijn uitleggen...




Reacties

Populaire posts van deze blog

Surrender, overgave... een gave

Ze wandelt met haar dochter

Pedagogisch onverantwoord