Het experiment

Een wijze man stuurde me deze woorden:

“Watch your thoughts; they become words. Watch your words; they become actions. Watch your actions; they become habit. Watch your habits; they become character. Watch your character; it becomes your destiny.”
Lao Tzu
Ik deel jullie graag in mijn gedachten, ik maak er woorden van en zal ze omzetten in actie.
Ik hoop dat ik er een gewoonte van kan maken... Mijn uiteindelijk bestemming is nog een raadsel :-)

En aldus waag ik me aan een experiment(je), geïnspireerd door Tim Ferriss

Het doel: sterker worden en spieren kweken.
Waarom? Omdat het fucking gezond is voor lichaam en geest en ik er beestig goed uit wil zien (hoe oppervlakkig kan een mens zijn :-)
En ook: omdat ik merk dat ik dan minder blessures heb bij het lopen.

Maaaaaaaar: ik wil er een minimum aan moeite in steken. Want ik blijf een luie trees (heb ik al verteld dat ik de lift neem op mijn werk, 2 verdiepingen, mijn collega's geloven hun ogen niet)

Ik wil een punt maken voor alle mannen en vooral vrouwen die stiekem ook wat kilo's willen verliezen maar 'geen tijd' hebben om naar de fitness te gaan en dus na enkele weken al afhaken.
En afhakers: dat willen we niet. Dus heb ik gezocht naar een manier om iets te bereiken met een minimum aan inspanning. Het moet haalbaar blijven, iets zijn dat ik kan inbouwen in mijn drukke leven (met 2 kinderen), anders kunnen acties nooit overgaan in gewoontes. Maar een beetje karakter is wel vereist. Karakter om te beginnen. Niet morgen, niet over een week, niet met het nieuwe jaar maar vandaag!


Soit: gedaan met de gedachten en woorden, over naar de actie.


mijn vriendin/instructrice/kinesiste elke met "the four hour body"

Start deze morgen, met dank aan Elke, die me door mijn 5 oefeningen (ja, je leest het goed, slechts 5!) heeft geleid voor de komende 2 maand. 5 krachtoefeningen voor armen en mijn -nu reeds beroemde- billen; uit te voeren in 15 minuten. Ik zal dus veel te veel geld betalen voor mijn fitnessabonnement omdat ik er zo kort vertoef, maar kom, there's always a price to pay (wijze man, wijze woorden).

Daarnaast doe ik nog een melissake "in the comfort of my own home". 2 keer 15 minuten PER WEEK. That's it. Niet meer, niet minder. Tim Ferriss achterna.

Maar: er gaat gezweet worden. Die 15 minuten zijn keihard werken, balancerende op de grens van niet meer kunnen. Op het randje van opgeven. Geen 20 herhalingskes aan 70% maar 10 herhaling aan 90 a 95%. Met andere woorden: iedere keer een beetje sterven. De theorie achter deze manier van trainen vind je in "the four hour body".

We hebben deze morgen mijn 95% bepaald, en werd me uitgelegd hoe ik mijn oefeningen correct moet uitvoeren. Vanaf hier moet ik het alleen doen.  Elke woont iets te ver om even langs te komen voor 15 minuten workout iedere week.

Ik moet er uiteraard aan toevoegen dat ik aan het trainen ben voor een halve marathon en hiernaast dus ook looptrainingen zal doen maar dat heeft NIETS te maken met mijn spiertoename die ik nu beoog. Lopen does not do the trick! Lopen is puur voor de leute.

En om het experiment goed te doen zal ik foto's nemen: before and after. Zodat ikzelf kan zien of het echt werkt.... Spannend!!!! :-)



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Surrender, overgave... een gave

Ze wandelt met haar dochter

Pedagogisch onverantwoord